16 Mart 2009 Pazartesi

Mısır unlu, kekikli,peynirli tuzlu kek


Mısır unundan bir sürü tarif dolaşıyor ortada ,bir arkadaşımın tarfiyele yapmıştım daha önce fakat içinde iki bardak yağ vardı ve çok ağır birşey oldu. Dün elde açma pırasalı börek istedi evdekiler,onu yaparken gözüme mısır unu ilişti ,birden aklıma düştü ve kendi tarifimi kendim yarattım çok da lezzetli oldu vallahi. Tadı KFC deki tavuk parçalarının yanındaki mısır ekmeği gibi oldu.Tarifine gelince ;

1 su bardağı süt
1/2 su bardağı su
1/2 sıvı yag

3 yumurta

1,5 su bardagı mısır unu

2 su bardağı normal un (sanki unun anormali var) yani buğday unu

1 parça yağsız peynir (miktarı siz seçin nasıl severseniz)

1 yemek kaşığı kekik

1 paket kabartma tozu

3 yumurta ,su,süt yağ beraber tahta karıştırıcıyla güzel bir karıştırdım ,bu karışıma mısır unu ,un peynir ,kekik,kabartma tozu,1 çay k. tuz.1 çay k. şerker ilave ederek içinde yağlı kağıt bulunan bir borcama döktüm.(Karışım kek hamurundan daha koyu bir kıvam olmalı ,gerekirse biraz daha un ilave edilebirir. ) 45 dakika 180 derece de pişirdim.
Bu arada pıralı böreğimde çok güzel oldu resmini çekmeğe zaman olmadı sıcak sıcak yenildi.Tarifi bir daha ki sefere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder