19 Kasım 2009 Perşembe

Lahana Çorbası

Lahana çorbası zayıflamak için mi? yoo hayır: Kışın hergün çorba içmek bir ihtiyaç gibi geliyor bana. Geçen yıl farklı çorba tarifi arayışına girdiğim bir gün, lahana çorbası karşıma çıkınca acaba nasıl olacak bir deneyeyim dedim.Çok farkılı tarifler var, bende onlardan esinlenerek kendi tarifimi kendim yarattım;bayagı doyurucu ve aşırı saglıklı bir çorba ortaya çıkardığım için kendi kendimi kutladım vallahi. yaptığım kısa araştırmada Ruslar çok fazla tüketiyorlarmış , hatta köylü çorbası olarak nitelendirilmiş, yani fakir fukara çorbası.Faydalarına gelince, o kadar çok ki burda çok yer tutar diye yazamıyorum ama kanserden tutun erkekler için cinsel güce kadar , cilt güzelliğinden ,sinirlerin yatışmasına kadar herşeye kadirmiş.

Tarifime gelince,
Orta boy bir lahanın çeyreği,bir büyük kereviz ( yeşill yaprakları varsa onlarıda ekliyorum), bir ya da iki havuç ,büyük bir sogan, eğer pazardan pırasa almışsam yeşil kısımları,bir iki diş sarmısak,2 adet et bulyon (doğru olan kemikli et) .Asıl tarifte patateste var ama ben kullanımyorum.Patatesli bir yemek ertesi güne kaldığı zaman değişik bir tat bırakıyor ve hiç hosuma gitmiyor ,bu yüzden kullanmıyorum.

Tüm malzemeyi sırasıla düdüklünün icine koyuyorum, üzerine 1 parmak cıkacak kadar su dolduruyorum,üzerine 1 kasık sıvı yag ilave edip 10 dakika (düdük sesinden sonra) pişiriyorum.
Süre dolup tencerenin kapağını actıktan sonra doğrayıcıyla(blender ) karıstırıp üzerine kuru nane yada tarhın atıyorum.

Bu ölçüler de 6-8 porsiyon çıkar.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder